Tjänster

Service

Hotell

Det finns inga hotell på flygplatsområdet. De närmaste hotellen ligger i Varna, däribland: Golden Tulip (tel: +359(0)52 683 000), Hotel Splendid (tel: +359(0)52 681 414), Plaza Hotel (tel: +359(0)52 684 060), Grand Hotel Musala Palace (tel: +359(0)52 664 100) och Best Western Park Hotel (tel: +359(0)52 389 789). De här hotellen tillhandahåller en gratis buss till och från flygplatsen. För fler hotell och för att boka online kan man besöka Booking.com som har ett stort utbud av hotell till mycket rimliga internetpriser.

Butiker och restauranger

Antalet butiker, restauranger och barer på Varna flygplats är begränsat. Detta kan komma att ändras när den nya terminalen öppnar 2010. För närvarande har flygplatsen fyra snackbarer samt fyra taxfreebutiker.

Bagage

Det finns ingen möjlighet till bagageförvaring på Varna flygplats. Kontoret för förlorat och upphittat bagage ligger i terminal 4 (tel: +359(0)52 573 423).

Information

Mellan terminal 2 och 3 finns det en allmän informationsdisk (tel: +359(0)52 573 323), där man kan få information om flygningar, om flygplatsen och om allmänna kommunikationsmedel.

Business

VIP-loungen i terminal 1 på Varna flygplats är öppen dagligen från 08.00 till 20.00 (tel: +359(0) 52 573 460, fax: +359(0) 52 500 838), e-post. Loungen har fax, kopieringsmöjligheter och datorer med internetanslutning. Dessutom finns det ett litet mötesrum.

Handikappade

Flygplatsen är mycket väl handikappanpassad. Det finns anpassade toaletter och rullstolsramper. Hissar finns för boarding och avstigning för handikappade och dessutom finns det parkeringsplatser för handikappade nära terminalbyggnaden.

Andra tjänster

Det finns växlingskontor i terminal 3 och 4 och det finns bankomater i terminal 2 och 4. Det finns internetanslutning i alla terminalerna och en hjälpstation i terminal 2.