Tjänster

Service

Hotell

Det finns inga hotell på flygplatsen. De enda alternativen i staden (5 kilometer från flygplatsen) är Hotel Parco degli Aragonesi (tel: +39(0)957 234 073), Liberty Hotel (tel: +39(0)953 116 51) och Best Western Hotel Mediterraneo (tel: +39(0)953 253 30). För fler hotell och bokning online kan man besöka Booking.com. De har ett stort utbud av hotell med mycket bra internetpriser.

Butiker och restauranger

På avgångshallens första plan hittar man ett kafé och två restauranger. Det finns bara två butiker, inklusive en taxfreeaffär. I och med öppnandet av den nya terminalen kommer antalet affärer att öka betydligt. Fler restauranger och barer kommer också att öppnas.

Bagage

Det finns en disk i ankomsthallen för förlorade och upphittade väskor och föremål (tel: +39 095 7233180). Man kan också få närmare upplysningar via webbsidan.

Information

I ankomsthallen finns allmäninformationen (+39 095 340505) och diskar för turistinformation (tel: +39(0)957 306 266) i ankomsthallen på APT.

Business

Man kan kontakta businesscentret (fax: +39(0)957 349 837) för att boka mötesrum. VIP-loungen Sala Amica/Friendship Room erbjuder internetanslutning och fax. Alitalia har sin egen VIP-lounge ‘Bellini’.

Handikappade

Flygplatsen har anpassade toaletter och hissar. Det finns rullstolsramper och tjänster för synskadade. Det finns rullstolar tillgängliga. Man kan fråga efter dem via ett intercomsystem vid ingången till avgångshallen.

Andra tjänster

Det finns en bank men den är bara öppen på vardagar från 08.20 – 13.30 och från 14.45 – 15.45. Växlingskontoret är dock alltid öppet. Det finns också bankomater. Första hjälpen finns i ankomsthallen (tel: +39(0)953 460 75).

Det finns två företag som organiserar helikopterflygningar: Elios Elicotteri och Mediterranean Aviation Services. De kan båda nås på tel: +39(0)952 814 04.