Tjänster

Service

Hotell

Det finns inga hotell på Kathmandu flygplats. Ett av de närmaste hotellen är butikshotellet Dwarika’s (tel: +977(0)1 447 3725). Andra hotell i närheten av flygplatsen är bland annat Hyatt Regency Kathmandu‎ (tel: +977(0)1 449 1234), The Everest Hotel‎ (tel: +977(0)1 478 0100), Hotel Vajra (tel: +977(0)1 427 1545) och Radisson Hotel Kathmandu‎ (tel: +977(0)1 441 1818).‎ För information om fler hotell och för att boka online kan man gå till Booking.com. De har ett stort utbud av hotell till konkurrenskraftiga internetpriser.

Butiker och restauranger

Det finns inga restauranger på Kathmandu flygplats! När det gäller shopping är det inte heller mycket på gång: det finns bara en souvenirbutik.

Bagage

Man kan inte förvara sitt bagage på Kathmandu flygplats. I närheten av området för bagageutlämning finns det en disk för förlorade och upphittade föremål.

Information

Det finns en allmän informationsdisk och en turistbyrå på bottenvåningen. Detta centrum för turistinformation har broschyrer om platser av intresse på engelska, tyska och spanska. Det finns också en disk för att boka hotell.

Business

Förutom några CIP- (Commercially Important Persons, vilket på svenska betyder Kommersiellt Viktiga Personer) lounger med elementära faciliteter som faxning och kopiering så erbjuder Kathmandu flygplats inga businessfaciliteter. För detta måste man vända sig till businesshotellen i centrum. Till exempel Hyatt, The Everest Hotel och Radisson (se Hotell) erbjuder mötesutrymmen och konferensrum. 

Handikappade

Kathmandu flygplats är väl anpassad för handikappade. Det finns rullstolsramper, samt anpassade hissar och toaletter.

Andra tjänster

I ankomsthallen finns det tre banker, i avgångshallen endast en. Man kan växla pengar här. I Nepal gäller strikta regler för att föra in och ut pengar så man bör försäkra sig om att spara kvittot när man växlar pengar. Hjälpstationen kan nås genom den allmänna informationsdisken eller via en av telefonerna i terminalen. Det finns även ett litet postkontor.