Tjänster

Service

Hotell

Det finns ett hotell på flygplatsen. Novotel Suvarnabhumi Airport (tel: +66(0)2 13 11111) ligger mittemot terminalen. För fler hotell och bokning online kan man besöka Booking.com. De har ett stort utbud av hotell med mycket bra internetpriser.

Butiker och restauranger

Flygplatsen har många snackbarer, caféer och restauranger som huvudsakligen är belägna i avgångshallen på fjärde plan. Där kan man också finna de flesta affärerna, men det finns också affärer på andra (ankomsthallen) och tredje (service) plan.

Bagage

Vid bagagebanden i ankomsthallen finns det två diskar för förlorade och upphittade väskor och föremål.

Information

Det finns många informationsdiskar som man kan nå på tel: +66(0)2 132 9324/5/6/7 (avgångshallen) eller tel: +66(0)2 132 9328/9 (ankomsthallen). Dessutom har Thailands turiststyrelse (TAT) en disk i ankomsthallen.

Business

I avgångshallen finns KP loungen som erbjuder businesstjänster och hyr ut kontor och mötesrum. Omfattade businessfaciliteter finns tillgängliga på Novotel (se hotell). Hotellet har en stor konferenssal och erbjuder även sekreterarhjälp och översättningstjänster.

Handikappade

Flygplatsen är handikappanpassad. Det finns anpassade hissar och toaletter samt telefoner. I parkeringsgaraget finns det reserverade platser för handikappade. För assistans kan man kontakta kundtjänstavdelningen (tel: +66(0)2 132 3888).

Andra tjänster

Det finns växlingskontor i ankomsthallen. Bankomater finner man i hela terminalen. Det finns också många allmänna telefoner och datorer med internetanslutning. Trådlöst internet finns tillgängligt. Flygplatsens läkarmottagning på första plan går att nå via telefon på tel: +66(0)2 132 7777.