Tjänster

Service

Hotell

Det finns inga hotell på flygplatsen. Ett par hotell finns vid flygplatsen i Cinisi: Floria Park Hotel (tel: +39(0)918 684 222) och Magaggiari Hotel Resort (tel: +39(0)918 665 351). Kuststaden Trapani ligger inte heller långt från flygplatsen. Där finns det ett större utbud av hotell. För fler hotell och bokning online kan man besöka Booking.com. De har ett stort utbud av hotell med mycket bra internetpriser.

Butiker och restauranger

Palermo flygplats har ett (begränsat) affärsområde på andra plan i terminalen. Där finns också en restaurang (självservering). Det finns snackbarer på varje plan.

Bagage

I ankomsthallen finns det två olika luckor för förlorade och upphittade väskor och föremål, en för Alitalia (tel: +39(0)917 020 208) och en för övriga bolag (tel: +39(0)917 020 209).

Information

I ankomsthallen finns det en servicekiosk både för allmän flyg- och flygplatsinformation och för bokning av hotell.

Business

På terminalens första plan finns det två VIP-lounger, en för passagerare från Alitalia och en för passagerare från övriga flygbolag (tel: +39(0)917 020 629).

Handikappade

Flygplatsen är mycket väl anpassad för rullstolsbundna och det finns anpassade hissar och toaletter. Sala Amica Lounge (tel: +39(0)917 020 630) har speciell service för handikappade.

Andra tjänster

Det finns en bank (Siciliens bank, öppen: 08.30-13.00 och 14.45-19.15) och det finns två bankomater i ankomsthallen. Ett postkontor är öppet från 08.30 till 18.15, förutom på söndagar och helgdagar. Röda korsets hjälpstation finns att nå på tel: +39(0)915 916 47. På terminalens andra plan finns det ett ekumeniskt kapell. Barnpassning kan man få i Sala Amica Lounge.

Man kan lämna kommentarer online angående servicen på Palermo flygplats.