Tjänster

Service

Hotell

Jet Hotel (tel. +39(0)119 913 733) är beläget 1500 meter från flygplatsen. Lite längre bort (2,5 km) ligger Hotel le Rondini (tel. +39(0)119 279675). Ett annat alternativ i närheten är Pacific Hotel Airport (tel. +39(0)114 704 666). För information om fler hotell och för att boka online, vänligen besök Booking.com. Denna webbsida har ett stort utbud av hotell med konkurrenskraftiga (internet) priser.

Butiker och restauranger

Flygplatsen har ett rimligt utbud av butiker, restauranger och (snack) barer.

Bagage

För förlorade och upphittade föremål ska man gå till 'Tesseramento' kontor (öppet: 8.30-12.00) nära taxiståndet. Det är även möjligt att skicka e-post eller ta kontakt per telefon, tel. +39(0)115 676 358. Om man har bagageproblem bör man kontakta tel. +39(0)115 676 200 eller sitt flygbolag. Man kan även göra förfrågningar angående förlorat bagage online.

Information

Det finns en informationsdisk i avgångshallen där man kan få information om flygplatsen, samt om ankomst- och avgångstider.

Business

På flygplatsen finns det ett businesscenter med: mötesrum, businessfaciliteter och catering (tel. +39(0)715 676 378). Det finns även en VIP-lounge (tel. +39(0)115 676 535), en Air One lounge och en Alitalia Lounge.

 Handikappade

Flygplatsen har toaletter för rörelsehindrade och telefoner för hörselskadade. På nivå 2 i parkeringsgaraget finns det särskilda (gratis) parkeringsplatser reserverade för handikappade. Dessutom har flygplatsen rullstolsramper och anpassade hissar.

Andra tjänster

Terminalen har banker, växelkontor och bankomater. Det finns även en hjälpstation (tel. +39(0)115 676 205).