Tjänster

Service

Hotell

Precis bredvid flygplatsen – i Stjørdal – ligger Quality Airport Hotel Værnes (tel: +47(0)7480 4500). För att bo på andra hotell är det tillrådigt att åka till Trondheim. Man kan boka hotellrum vid servicedisken i ankomsthallen. För information om fler hotell och för att boka online kan man besöka Booking.com. De har ett stort utbud av olika hotell med bra internetpriser.

Utbudet av butiker, restauranger och barer är begränsat. Terminal A har en restaurang och en bar, men i Terminal B finns det bara en snackbar. Dessutom finns det en taxfreeaffär (Norge är inte medlem i EU), en parfymaffär och en tidnings- och tidskriftskiosk.

Baggage

För borttappade och upphittade föremål vänder man sig till den allmänna servicedisken. Man kan inte förvara bagage på Trondheim flygplats.

Information

Det finns en allmän servicedisk i ankomsthallen, dit man också kan vända sig för att få hjälp med turistinformation och bokning av hotell.

Business

Flygplatsen har ett business- och konferenscenter. Förutom allmänna affärsfaciliteter finns det sju rum tillgängliga, för 12-45 personer. Ytterligare information kan fås via flygplatsens allmänna telefonnummer (tel: +47(0)7484 3000). Omfattande faciliteter finns tillgängliga på Quality Airport Hotel (se Hotell).

Handikappade

Flygplatsen är handikappvänlig.

Andra tjänster

Det finns en bank (Fokus) och bankomater.