Tjänster

Service

Hotell

Hilton Hotel (tel. +61(0)3 8336 2000) är beläget endast 100 meter från flygplatsen. Precis utanför flygplatsen finns ett Holiday Inn (tel. +61(0)3 99 33 5111) och Motel Formule 1 (tel. +61(0)3 83 36 1811). För mer information och för att boka online, vänligen besök Booking.com. De erbjuder ett stort utbud av hotell till konkurrenskraftiga (internet) priser.

Butiker och restauranger

Särskilt terminal 2 och 3 har många affärer, restauranger och (snack) barer.

Bagage

SmarteCarte bagageskåp är belägna på bottenvåningen i T2. Avgift: mellan 10 och 20 AUD per föremål. Det är även möjligt att få bagaget inplastat hos Protectabag. För borttappade och upphittade föremål, vänligen gå till informationsdisken i T2 (tel. +61(0)3 9297 1805). Om man tappar bort någonting i T1 så bör man kontakta Qantas (tel. +61(0)3 8336 4100).

Information

Terminalerna har servicediskar som har information om flygplatsen, samt om ankomst- och avgångstider. Vid informationsdisken för resenärer i T2 (tel. +61(0)3 9297 1805) kan man få turistinformation, boka resor, be om rullstolar, men även fråga efter förlorade ägodelar.

Business

På Holiday Inn och Hilton Hotel (tel. +61(0)3 8336 2000) nära flygplatsen finns det businesscentrum med ett flertal kontor och mötesrum.
Det finns flera olika lounger på flygplatsen.

Handikappade

Melbourne flygplats har toaletter för rörelsehindrade människor och telefoner för hörselskadade (T2). Det finns särskilda parkeringsplatser reserverade för handikappade. Dessutom har flygplatsen rullstolsramper, samt anpassade hissar. För mer information vänligen gå till informationsdisken för resenärer i T2:s ankomsthall (tel. +61(0)3 9297 1805).

Andra tjänster

Alla terminaler har bankomater. T2 har har banker och växelkontor. Det finns många internetstånd och flygplatsen har wi-fi (tel. +61(0)3 9297 1999). T1 har en hjälpstation (tel. +61(0)3 9338 8975). Nära landningsbanan finns det en 18-håls golfbanan (tel. +61(0)3 9338 4595).