Tjänster

Service

Hotell

Det finns inga hotell på flygplatsområdet. Det närmaste hotellet är Leela Kempinski Hotel som ligger 1,5 mil från terminal 2 och 7 kilometer från terminal 1 (tel: +91(0)22 6691 1234). Andra hotell i närheten av flygplatsen är bland annat: Orchid Ecotel (tel: +91(0)22 2616 4040) och Midland Hotel Mumbai (tel: +91(0)22 2611 0414). Alla dessa hotell har en gratis förbindelse med flygplatsbuss till flygplatsen. I ankomsthallen finns det en hotellbokningsdisk. För fler hotell och för att boka online kan man besöka Booking.com som har ett stort utbud av hotell till mycket rimliga internetpriser.

Butiker och restauranger

Mumbai flygplats har ganska många butiker, restauranger, snackbarer och caféer. När arbetet med terminalen är färdigt kommer detta troligen att förbättras.

Bagage

I bagagehallen finns det en disk för förlorat och upphittat bagage där man också kan lämna in sitt bagage till förvaring.

Information

Det finns en allmän informationsdisk i ankomsthallen. Dessutom finns det diskar där man kan få information om attraktioner och sevärdheter i och runt om Mumbai.

Business

I avgångshallen finns det ett businesscentrum med begränsade faciliteter, en fax, datorer med internetanslutning och en skoputsningsapparat. Det närliggande hotellet Leela Kempinski Hotel (se under Hotell) har mer omfattande businessfaciliteter, inklusive mötesrum, konferenshallar och cateringservice.

Handikappade

Mumbai flygplats är ganska väl handikappanpassad. Det finns anpassade hissar och toaletter samt rullstolsramper. För assistans kan man kontakta informationsdisken. I terminal 2A finns det en särskild lounge för rullstolsbundna nära gate 2.

Andra tjänster

Det finns växlingskontor, bankomater och postkontor i båda terminalerna. Trådlöst internet finns tillgängligt (gratis). I terminal 2A och 1B finns det hjälpstationer som är bemannade dygnet runt.