Tjänster

Service

Hotell

Det finns ett hotell på flygplatsen, Centaur Hotel (tel: +91(0)011 2565 2223). Hotell i närheten av flygplatsen är bland annat: Radisson Hotel Delhi (tel: +91(0)11 2677 9191) och Uppal's Orchid (tel: +91(0)11 2506 1515). För fler hotell och för att boka online kan man besöka Booking.com som har ett stort utbud av hotell till mycket rimliga internetpriser.

Butiker och restauranger

Delhi flygplats har ganska många butiker och ställen där man kan ta något att äta och dricka. Både i ankomst- och avgångshallen finns det taxfreebutiker. I transferloungen i terminal 2 finns det några specialbutiker.

Bagage

Vid parkeringsområdet nära terminal 2 finns det en disk där man kan förvara sitt bagage. Man kan också få sitt bagage emballerat. För förlorade och upphittade föremål kan man vända sig till flygplatschefens kontor (i båda terminalerna).

Information

I utrikes ankomsthall finns det en disk med texten ‘May I help you’, där man kan få allmän information om flygplatsen samt om transporter och hotell. Både i inrikesterminalens och utrikesterminalens ankomsthallar har turistbyrån diskar.

Business

Affärstjänster såsom fax, kopiering och datorer med internet hittar man i Maharaja loungen (transferrum terminal 2) och i flygbolagens lounger. För att boka ett mötesrum eller en konferenshall kan man vända sig till Centaur Hotel, eller lite längre bort till Radisson Hotel eller Uppal’s Orchid (se under Hotell).

Handikappade

Delhi flygplats är ganska väl handikappanpassad, men det finns inga omfattande tjänster att tillgå. Det finns anpassade toaletter och parkeringsplatser för rörelsehindrade.

Andra tjänster

Det finns växlingskontor, banker och bankomater i båda terminalerna. Det finns också internetcaféer men för att använda dessa måste man betala med kreditkort. Det finns hjälpstationer i båda terminalerna och i terminal 2 finns det också ett apotek.