Tjänster
Service
Hotell
Det finns inga hotell på flygplatsen. Det nya Novotel Firenze Nord Aeroporto (tel: +39(0)55 308338) ligger två kilometer från flygplatsen. Det finns många hotell i Florens. För information om fler hotell och för att boka online kan man besöka Booking.com. De har ett stort utbud av olika hotell med bra internetpriser. För ytterligare information gå till vår sida om hotell i Florens.
Butiker och restauranger
Flygplatsen har ett rimligt utbud av affärer, både i det område som alla har tillträde till och i det område som är avsett endast för passagerare. Det finns ett fåtal caféer, barer och restauranger med självbetjäning.
Bagage
Det finns en disk för borttappade och upphittade föremål i ankomsthallen (tel: +39(0)55 3061302).
Information
I ankomsthallen finns det en disk med information om flygplatsen och flygningar (tel: +39(0)55 3061300) och en separat disk för turistinformation (tel: +39(0)55 315874).
Business
Alla passagerare med boardingkort kan använda "Masaccio Lounge" på första våningen i avgångshallen. Där finns även kontor att hyra. De är utrustade med datorer med internetasnlutning. Dessutom har flygplatsen ett mötesrum för högst tio personer. Både mötesrum och kontor måste bokas minst tio dagar i förväg.
Handikappade
Flygplatsen är mycket handikappvänlig. Det finns rullstolsramper, anpassade hissar, toaletter och telefoner. Det finns en speciell disk utanför ankomsthallen där passagerarna kan be om assistans.
Andra tjänster
Alla vanliga tjänster finns tillgängliga på flygplatsen, bland annat banker, växelkontor, bankomater, ett postkontor och en hjälpstation.