Tjänster
Service
Hotell
Det finns inga hotell på flygplatsen. De närmaste hotellen finns i förorterna Mestre och Tessera, men Venedig ligger också mycket nära flygplatsen. De flesta besökare väljer något hotell i Venedig, oftast runt Piazzale Roma, dit vägen från fastlandet leder. I detta område är man 20 minuter från flygplatsen. För fler hotell och bokning online kan man besöka Booking.com. De har ett stort utbud av hotell med bra internetpriser.
Butiker och restauranger
Det finns ett stort utbud av butiker, inklusive ett par specialiserade på lokala produkter. Snackbarer, kaféer och restauranger finns det också gott om. Självklart finns det många kaféer som serverar riktig italiensk espresso eller cappuccino.
Bagage
Det finns en disk för förlorade och upphittade väskor och föremål i ankomsthallen (tel: +39(0)41 713719).
Information
I avgångshallen finns det en disk där man kan få information om flygplatsen, ankomst och avgångstider och förseningar (tel: +39(0)4 1260 9260). Det finns också ett datasystem som man kan ringa för ankomsttider (tel: +39(0)4 1260 9240) och avgångstider (tel: +39(0)4 1260 9250).
Det finns också en disk för turistinformation i ankomsthallen (tel: +39(0)4 1541 5887).
Business
Travelex Business Centre (tel: +39(0)4 1269 8191) har mötesrum och konferensinrättningar. Det finns små kontorsutrymmen att hyra och centret erbjuder också sekreterarhjälp, inklusive översättningsservice. Mötesrum med telefon, fax, video och diaprojektor finns också tillgängliga i VIP-loungen (tel: +39(0)4 1260 6285).
Handikappade
Hela flygplatsen är handikappvänlig. Det finns rullstolsramper och anpassade toaletter, telefoner och hissar. Rullstolar finns tillgängliga.
Andra tjänster
Flygplatsen har det vanliga utbudet som bank, växlingskontor, bankomater och ett postkontor (där man kan skicka fax). Det finns trådlöst internet (WiFi) tillgängligt på flera ställen i terminalen. Därutöver har Venedigs flygplats ett bönerum, en första-hjälpenstation (tel: +39(0)41 2606335) och en bastu/massagesalong.