Tjänster
Service
Hotell
Det finns inga hotell på flygplatsen. Det närmaste hotellet är Golden Tulip Vivaldi Hotel (tel: +356(0)2137 8100). Andra alternativ är Le Meridien (tel: +356(0)2311 0000) och Hilton Malta (tel: +356(0)2138 3383).
I ankomsthallen finns det en disk för hotellinformation och bokningar. För information om fler hotell kan man besöka Booking.com. De har ett stort utbud av hotell med bra internetpriser.
Butiker och restauranger
Det finns ett väsentligt utbud av affärer, snackbarer och caféer. Det finns dock ingen riktig restaurang på Malta flygplats, såvida man inte anser att McDonald’s är en riktig restaurang.
Bagage
Det finns en disk för borttappade och upphittade föremål i ankomsthallen (tel: +356(0)2369 6063). Det finns också bagageförvaring på Malta flygplats (tel: +356(0)2369 6012).
Information
Den allmänna informationsdisken (tel: +356(0)2124 9600), nära incheckningsdiskarna, är öppen 24 timmar om dygnet. Malta Turistbyrå har en lucka (tel: +356(0)2369 6073) i ankomsthallen.
Business
Det finns tre lounger: Gerolamo Cassar lounge i ankomsthallen, samt La Valette Lounge och Europa Lounge, som tillhör Air Malta, i avgångshallen. I alla lounger finns det faciliteter som till exempel fax, telefon och internet.
Omfattande faciliteter för affärsresande finns tillgängliga på Golden Tulip Vivaldi Hotel (se Hotell).
Handikappade
Flygplatsen är mycket handikappvänlig. Det finns rullstolsramper, anpassade hissar, toaletter och telefoner. På parkeringsområdet finns det platser reserverade för handikappade. Rullstolar kan hämtas vid servicedisken.
Andra tjänster
Det finns banker - Bank of Valletta och HSBC, växelkontor och ATM. Det finns ett postkontor som är öppet från 07.00-15.00 och datorer med internetförbindelser. Det finns även trådlöst internet.