Tjänster
Service
Hotell
Det finns inga hotell på flygplatsen. De flesta internationella hotell är belägna i centrum av Belgrad. För information om fler hotell och för att boka online kan man besöka Booking.com. De har ett stort utbud av olika hotell med bra internetpriser.
Butiker och restauranger
Det finns ett begränsat antal affärer, restauranger och barer. Det finns två restauranger och fyra snackbarer. De flesta av dem ligger i Terminal 1.
Bagage
Det finns en disk i bagagehallen för borttappade och upphittade föremål (tel: +381(0)11 209 4854). Hit tas också de föremål som blir kvarlämnade på flygplanen, förutom de som glöms kvar på Jat Airways flygplan. Detta flygbolag finns vid Su-Port (tel: +381(0)11 267 6374).
Information
Det finns flera olika informationsdiskar ("Välkomstdiskar") i terminalen. Dessutom går flygplatsens anställda runt i terminalen; de känns lätt igen på sina ljusblåa uniformer.
Business
Belgrad flygplats har fortfarande inga omfattande faciliteter för affärsresande. Det finns en VIP-lounge vid gate 22.
Handikappade
Den nya internationella terminalen är mycket handikappvänlig. Det finns rullstolsramper, samt anpassade hissar och toaletter. Det finns även lägre incheckningsdiskar.
Andra tjänster
Det finns banker, växelkontor och bankomater. Det finns även ett postkontor. 2007 installerade man datorer så att passagerarna själva kan checka in. Information om vilka flygbolag som använder detta system finns ännu inte tillgänglig. Hjälpstationen finns i ankomsthallen. Man kan också kontakta informationsdiskarna om man behöver första hjälpen. Nyckel till skötrummet kan också hämtas vid dessa diskar.