Tjänster

Service

Hotell

Det finns tre hotell på flygplatsen: Holiday Inn Glasgow Airport (tel: +44(0)870 400 9031), Premier Travel Inn (tel: +44(0)141 842 1563) och Express by Holiday Inn (tel: +44(0)141 842 1100). Det finns en separat disk i ankomsthallen för bokning av hotell (tel: +44(0)141 887 7220). För information om fler hotell och för att boka online kan man besöka Booking.com. De har ett stort utbud av hotell med bra internetpriser.

Butiker och restauranger

Utbudet av affärer, snackbarer och restauranger är begränsat. Många resenärer klagar över den medelmåttiga servicen, särskilt på restauranger och barer.

Bagage

Bagagehanteringen verkar inte kunna hålla jämna steg med flygplatsens tillväxt. Ibland måste passagerarna vänta i en timme eller ännu längre för att bagaget ska komma ut på bagagebandet. Det finns en lucka för borttappade och upphittade föremål nära bagagebandet (tel: +44(0)141 848 4740). Det finns bagageförvaring på Glasgow flygplats (tel: +44(0)141 848 4938).

Information

Det finns en allmän informationsdisk på första våningen. På bottenvåningen finns det datorer där man kan hitta information om flygplatsen, samt om Glasgow och dess omgivningar. I den internationella ankomsthallen finns en disk som tillhör Turistbyrån för Stor Glasgow och Clyde Valley (tel: +44(0)141 848 4400). Förutom att ge resenärerna turistinformation, kan de anställda även boka hotell.

Business

Det finns flera olika möjligheter att boka kontor och mötesrum. Det finns ett businesscenter (tel: +44 (0)141 847 5450) i terminalen, men Renfrewshire Handelskammare (tel: +44 (0)141 847 5499) hyr också ut mötesrum precis bredvid terminalbyggnaden. Det finns mötesfaciliteter för högst 35 personer tillgängliga i Premier Travel Inn (tel: +44 (0)141 842 1563). I Servisair Executive Lounge finns det möjlighet att använda telefon och fax. Man betalar med kreditkort.

Handikappade

Flygplatsen är mycket handikappvänlig. Det finns rullstolsramper, anpassade hissar, toaletter och telefoner, inklusive texttelefoner och en separat informationslinje för de resenärer som har nedsatt hörsel. (tel: +44(0)141 848 4848). Dessutom finns det parkeringsplatser och sittplatser reserverade för handikappade. För assistans kan man ringa Passenger Assistance Ltd (tel: +44(0)141 848 4938). Det finns gratis rullstolar tillgängliga vid efterfrågan (tel: +44(0)141 848 7777).

Andra tjänster

Det finns växelkontor, bankomater och även ett postkontor. Det finns en speciell lounge för barnfamiljer. Man kan boka denna Holiday Wing Lounge online. Dessutom finns det en lekhörna för barn och dataspel i Gamegrid lekområde, bredvid Burger King på första våningen. Det finns en lekhörna för små barn vid gate 50.