Tjänster
Service
Hotell
Det finns inga hotell på Kota Kinabalu flygplats, men det finns några i närheten, inklusive två Shangri-La hotels: Tanjung Aru Resort (tel: +60(0)88 327 878) och Rasa Ria Resort (tel: +60(0)88 792 888). Andra hotell i närheten av flygplatsen är Megah D'Aru Hotel (tel: +60(0)88 239 666), Crown Borneo Hotel (tel: +60(0)88 231 768) och Seapark Condotel (tel: +60(0)88 282 828).
Butiker och restauranger
Det finns restauranger och (snack) barer i ankomsthallen (före tullen). Bland butikerna efter tullen hittar man, förutom de vanliga taxfree affärerna en juvelerarbutik, en souveniraffär och en butik som har specialiserat sig på frusna fiskprodukter.
Bagage
Man kan förvara sitt bagage i skåp i avgångshallen. Nära området för bagageutlämning finns det en disk för förlorade och upphittade föremål.
Information
I både ankomst- och avgångshallarna finns de informationsdiskar för förfrågningar angående flygtider och tjänster på flygplatsen.
Business
Förutom elementära faciliteter som faxning, kopiering och internetuppkoppling så erbjuder Kota Kinabalu flygplats inga businessfaciliteter. För att få tillgång till sådana måste man vända sig till lyxhotellen och semesteranläggningarna (se Hotell) som har mötesutrymmen och konferensrum tillgängliga.
Handikappade
Kota Kinabalu flygplats är handikappvänlig. Det finns en rullstolsramp och anpassade hissar och toaletter.
Andra tjänster
Maybank och CIMB Bank har växelkontor i ankomst- och avgångshallarna. Det finns bankomater utspridda i terminalerna. Hjälpstationen är belägen på bottenvåningen (ankomsthallen). Trådlöst internet (wi-fi) finns bara tillgängligt i VIP-loungen på Kota Kinabalu flygplats.