Tjänster

Service

Hotell

Det finns inga hotell på flygplatsen men det finns ett tillräckligt stort utbud i Porto. Välkända hotell är: Le Meridien Park Atlantic Porto (tel: +351(0)226 072 500), Hotel Beta Porto (tel: +351(0)228 348 660), Grande Hotel do Porto (tel: +351(0)222 076 690) och Sheraton Porto (tel: +351(0)220 404 000). För information om fler hotell och för att boka online kan man besöka Booking.com. De har ett stort utbud av hotell med mycket bra internetpriser.

Butiker och restauranger

Flygplatsen har ett begränsat utbud av restauranger, men det finns kaféer och affärer över hela terminalen. Det finns en taxfreebutik och det finns ett trevligt utbud av butiker med lokala produkter från norra Portugal.

Bagage

Det finns en disk för förlorade och upphittade väskor och föremål i ankomsthallen (tel: +351(0)229 482 547). Det finns två olika bagagehanteringsföretag: Groundforce, (tel: +351(0)218 431 183) och Portway (tel: +351(0)229 432 543).

Information

I avgångshallen finns det en allmän informationsdisk och i ankomsthallen finns turistbyråns disk. Dessutom finns flera researrangörer på plats.  

Incheckningstiden för flygningar inom Europa är bara 60 minuter och endast 30 minuter för inrikesflygningar.

Business

Det finns tre lounger. På bottenvåningen och andra våningen i avgångshallen finns det allmänna lounger. Navigator Lounge är enbart för passagerare som reser med TAP-Air Portugal.

För att boka ett mötesrum (maxkapacitet 35 personer) kan man kontakta Francisco Sá Carneiro flygplats PR-service (tel: +351(0)229 410 368), e-post: sirp@ana-aeroportos.pt.

Handikappade

Flygplatsen har handikappanpassade hissar och toaletter.

Andra tjänster

Det finns banker, bankomater, ett växlingskontor och ett postkontor. Det finns också ett apotek i avgångshallen (tel: +351(0)229 471 994).